קשיי תקשורת

הצורך להבין ולהתמודד עם סיטואציות חברתיות שונות, מלווה אותנו כמעט בכל תחומי החיים: תעסוקה, שעות הפנאי, צרכנות, חברה ובעיקר בכל הנוגע ליחסים בין אישיים וזוגיים.

צעירים ובוגרים המתמודדים עם קשיים בתקשורת מתקשים, פעמים רבות, בזיהוי ופענוח סיטואציות חברתיות שונות וכתוצאה מכך עלולים לחוות דחייה וריחוק חברתי. כמו כן, הם עלולים למצוא את עצמם לא מנצלים את מלוא הפוטנציאל הגלום בהם מבחינת כישורים, השכלה ויכולות, בגלל הקושי התקשורתי. בהמשך לכך ולתסכול המתלווה לקושי להתמודד עם מגוון רחב של סיטואציות חברתיות עשויה להתפתח תחושת חוסר שייכות המורידה את המוטיבציה לקחת חלק בפעילויות שונות ועלולים להיווצר דפוסים נמנעים.

העבודה שלנו עם אנשים החווים קשיים על הרצף התקשורתי, מתמקדת בעזרה בזיהוי קודים חברתיים, קריאת המפה החברתית, ניתוח סיטואציות  מחיי היום יום של המתאמנים וכן  סימולציות עם המאמן/ת וב"שטח" (בתי קפה, חנויות וכו') ובהמשך תמיכה וליווי המתמודד ביצירת קשרים חברתיים, הבנתם ושימורם. התרגול הממוקד נועד להעניק "ארגז כלים" עשיר יותר ולאפשר למי שמתמודד/ת עם קשיים בתקשורת להתמודד באופן תואם עם מגוון רחב יותר של מצבים ואירועים חברתיים.